Is a robot better than video for initiating remote social connections among children?

To investigate how children interact differently when interactions are mediated with screen-based video communication versus a robot-mediated communication, we conducted a study with elementary students in Korea, comparing the use of both technologies to introduce classroom students with peer-aged i...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:HRI '14 : proceedings of the 2014 ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction : March 3-6, 2014, Bielefeld, Germany s. 208 - 209
Hlavní autori: Kim, Nuri, Han, Jeonghye, Ju, Wendy
Médium: Konferenčný príspevok..
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: New York, NY, USA ACM 03.03.2014
Edícia:ACM Conferences
Predmet:
ISBN:1450326587, 9781450326582
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.