Výsledky vyhľadávania - Computing methodologies Computer graphics Rendering Ray tracing

  1. 1

    Vulkan-Sim: A GPU Architecture Simulator for Ray Tracing Autor Saed, Mohammadreza, Chou, Yuan Hsi, Liu, Lufei, Nowicki, Tyler, Aamodt, Tor M.

    Vydavateľské údaje: IEEE 01.10.2022
    “… have started to make use of ray tracing APIs to bring more realistic graphics to their players…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  2. 2

    FastTree: A hardware KD-tree construction acceleration engine for real-time ray tracing Autor Xingyu Liu, Yangdong Deng, Yufei Ni, Zonghui Li

    ISSN: 1530-1591
    Vydavateľské údaje: EDAA 01.03.2015
    “…The ray tracing algorithm is well-known for its ability to generate photo-realistic rendering effects…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  3. 3

    An Exploration of How Volume Rendering is Impacted by Lossy Data Reduction Autor Etchi, Yanni, Wang, Daoce, Grosset, Pascal, Turton, Terece L., Ahrens, James, Rogers, David

    Vydavateľské údaje: IEEE 17.11.2024
    “… In this paper, we do an in-depth analysis of the impact of lossy data reduction on volume rendering to try to determine which parameters, such as characteristics of datasets, opacity, color affect…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  4. 4

    Portable Cross-Facility Workflows for X-ray Ptychography Autor Vong, Albert, Henke, Steven F., Hoidn, Oliver, Parraga, Hannah, Zhou, Tao, Mehta, Apurva, Schwarz, Nicholas

    Vydavateľské údaje: IEEE 17.11.2024
    “… X-ray ptychography, a data-intensive computational imaging technique, stands to benefit from robust software workflows that facilitate the use of large computing facilities…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  5. 5

    Parallel point reprojection Autor Reinhard, Erik, Shirley, Peter, Hansen, Charles

    ISBN: 0780372239, 9780780372238
    Vydavateľské údaje: Piscataway, NJ, USA IEEE Press 22.10.2001
    “…Improvements in hardware have recently made interactive ray tracing practical for some applications…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  6. 6

    An Efficient Technique for Ray Tracing of a DOL-System Autor Gonzalez, Pilar, Verdu, Isidro

    ISBN: 9780769512150, 0769512151
    Vydavateľské údaje: Washington, DC, USA IEEE Computer Society 25.04.2001
    “…, (deterministic context-free Lindenmayer system), and rendered by ray tracing. We propose a new method that carries out an intersection test directly with the production…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  7. 7

    Interactive Ray Tracing on Reconfigurable SIMD MorphoSys Autor Du, H., Sanchez-Elez, M., Tabrizi, N., Bagherzadeh, N., Anido, M. L., Fernandez, M.

    ISBN: 9780769518701, 0769518702
    Vydavateľské údaje: Washington, DC, USA IEEE Computer Society 03.03.2003
    “…MorphoSys is a reconfigurable SIMD architecture. In this paper, a BSP-based ray tracing is gracefully mapped onto MorphoSys…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  8. 8

    Multi-resolution multi-field ray tracing: a mathematical overview Autor Gasparakis, C.

    ISBN: 078035897X, 9780780358973
    Vydavateľské údaje: Los Alamitos, CA, USA IEEE Computer Society Press 24.10.1999
    “…A rigorous mathematical review of ray tracing is presented. The concept of a generic voxel decoder acting on flexible voxel formats is introduced…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  9. 9
  10. 10

    Segmented ray casting for data parallel volume rendering Autor Hsu, William M.

    ISBN: 0897916182, 9780897916189, 9780818649202, 0818649208
    Vydavateľské údaje: New York, NY, USA ACM 1993
    “…Interactive volume rendering is important for the timely analysis of three-dimensional data, but workstations take seconds to minutes to render data sets of a few megabytes…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok.. Journal Article
  11. 11

    Interactive ray tracing for isosurface rendering Autor Parker, Steven, Shirley, Peter, Livnat, Yarden, Hansen, Charles, Sloan, Peter-Pike

    ISBN: 1581131062, 9781581131062
    Vydavateľské údaje: Los Alamitos, CA, USA IEEE Computer Society Press 18.10.1998
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  12. 12

    Hybrid scheduling for parallel rendering using coherent ray tasks Autor Reinhard, Erik, Chalmers, Alan, Jansen, Frederik W.

    ISBN: 9781581132373, 1581132379
    Vydavateľské údaje: Washington, DC, USA IEEE Computer Society 25.10.1999
    “…Parallelising ray tracing with a data parallel approach allows rendering of arbitrarily large models, but the inherent load imbalances may lead to severe inefficiencies…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  13. 13

    A hardware-assisted hybrid rendering technique for interactive volume visualization Autor Wilson, Brett, Ma, Kwan-Liu, McCormick, Patrick S.

    ISBN: 9780780376410, 0780376412
    Vydavateľské údaje: Piscataway, NJ, USA IEEE Press 28.10.2002
    “… Direct volume rendering, using hardware-based three-dimensional textures, is a common technique for interactively exploring these data sets…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  14. 14

    Parallel volume rendering on a single-chip SIMD architecture Autor Meißner, M., Grimm, S., Straßer, W., Packer, J., Latimer, D.

    ISBN: 0780372239, 9780780372238
    Vydavateľské údaje: Piscataway, NJ, USA IEEE Press 22.10.2001
    “…Volume rendering has great potential for parallelization due to the tremendous number of computations necessary…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  15. 15
  16. 16

    High performance presence-accelerated ray casting Autor Wan, Ming, Kaufman, Arie, Bryson, Steve

    ISBN: 078035897X, 9780780358973
    Vydavateľské údaje: Los Alamitos, CA, USA IEEE Computer Society Press 24.10.1999
    “…We present a novel presence acceleration for volumetric ray casting. A highly accurate estimation for object presence is obtained by projecting all grid cells associated with the object boundary on the image plane…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  17. 17
  18. 18

    Parallel volume rendering and data coherence Autor Corrie, Brian, Mackerras, Paul

    ISBN: 0897916182, 9780897916189
    Vydavateľské údaje: New York, NY, USA ACM 01.11.1993
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  19. 19

    Fast volume rendering with adjustable color maps Autor Kaneda, Kazufumi, Dobashi, Yoshinori, Yamamoto, Kazunori, Yamashita, Hideo

    ISBN: 0897918657, 9780897918657
    Vydavateľské údaje: Piscataway, NJ, USA IEEE Press 01.10.1996
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  20. 20

    Fast stereo volume rendering Autor He, Taosong, Kaufman, Arie

    ISBN: 9780897918640, 0897918649
    Vydavateľské údaje: Los Alamitos, CA, USA IEEE Computer Society Press 27.10.1996
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..