Výsledky vyhľadávania - Computing methodologies Computer graphics Image manipulation Texturing~

  1. 1

    Boustrophedonic Frames: Quasi-Optimal L2 Caching for Textures in GPUs Autor Joseph, Diya, Aragon, Juan L., Parcerisa, Joan-Manuel, Gonzalez, Antonio

    Vydavateľské údaje: IEEE 21.10.2023
    “… In this paper, however, we surpass this exploration by fabricating a formal proof for a no-overhead quasi-optimal caching technique for caching textures in graphics workloads…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  2. 2

    Approximating Functions on a Mesh with Restricted Voronoï Diagrams Autor Nivoliers, V., Lévy, B.

    ISSN: 0167-7055, 1467-8659, 1467-8659
    Vydavateľské údaje: Oxford, UK Blackwell Publishing Ltd 01.08.2013
    Vydané v Computer graphics forum (01.08.2013)
    “…We propose a method that computes a piecewise constant approximation of a function defined on a mesh. The approximation is associated with the cells of a…”
    Získať plný text
    Journal Article
  3. 3

    Realistic Fusion of Virtual Materials and Hands for AR through Intrinsic Decomposition Autor Sha, Hao, Wu, Yuhui, Liu, Yu, Liu, Yue

    ISSN: 2771-1110
    Vydavateľské údaje: IEEE 16.10.2023
    “…Intrinsic decomposition is an inherent issue in computer vision and graphics, which usually decomposes the image into reflectance and shading…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  4. 4

    Shader Performance Analysis on a Modern GPU Architecture Autor Moya, Victor, Gonzalez, Carlos, Roca, Jordi, Fernandez, Agustin, Espasa, Roger

    ISBN: 9780769524405, 0769524400
    ISSN: 1072-4451
    Vydavateľské údaje: Washington, DC, USA IEEE Computer Society 12.11.2005
    “…This paper presents an analysis of the performance of the shader processing units in a modern Graphics Processor Unit (GPU…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  5. 5

    Real-Time Re-Textured Geometry Modeling Using Microsoft HoloLens Autor Dong, Samuel, Hollerer, Tobias

    Vydavateľské údaje: IEEE 01.03.2018
    “… Due to the limited graphics memory of the HoloLens, we use a fixed-size texture. Since the mesh generation dynamically changes in real time, we use an adaptive…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  6. 6

    The design and analysis of a cache architecture for texture mapping Autor Hakura, Ziyad S., Gupta, Anoop

    ISBN: 9780897919012, 0897919017
    ISSN: 1063-6897
    Vydavateľské údaje: New York, NY, USA ACM 01.01.1997
    “…The effectiveness of texture mapping in enhancing the realism of computer generated imagery has made support for real-time texture mapping a critical part of graphics pipelines…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  7. 7

    Using texture mapping with mipmapping to render a VLSI layout Autor Solomon, Jeff, Horowitz, Mark

    ISBN: 1581132972, 9781581132977
    ISSN: 0738-100X
    Vydavateľské údaje: New York, NY, USA ACM 01.01.2001
    Vydané v Design Automation, 2001 Proceedings (01.01.2001)
    “… Mipmapping is used to select which textures to display so that the amount of information sent to the display is bounded, and the image rendered on the display is filtered correctly…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  8. 8

    Bounded-distortion piecewise mesh parameterization Autor Sorkine, Olga, Cohen-Or, Daniel, Goldenthal, Rony, Lischinski, Dani

    ISBN: 9780780374980, 0780374983
    Vydavateľské údaje: Washington, DC, USA IEEE Computer Society 27.10.2002
    “…Many computer graphics operations, such as texture mapping, 3D painting, remeshing, mesh compression, and digital geometry processing, require finding a low-distortion parameterization for irregular…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  9. 9

    Non-photorealistic volume rendering using stippling techniques Autor Lu, Aidong, Morris, Christopher J., Ebert, David S., Rheingans, Penny, Hansen, Charles

    ISBN: 9780780374980, 0780374983
    Vydavateľské údaje: Washington, DC, USA IEEE Computer Society 27.10.2002
    “…Simulating hand-drawn illustration techniques can succinctly express information in a manner that is communicative and informative. We present a framework for…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  10. 10
  11. 11

    A 3-D contextual shading method for visualization of diecasting defects Autor Lu, Shao-Chiung, Rebello, A. B., Cui, D. H., Yagel, R., Miller, R. A., Kinzel, G. L.

    ISBN: 9780897918640, 0897918649
    Vydavateľské údaje: Los Alamitos, CA, USA IEEE Computer Society Press 27.10.1996
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  12. 12

    Adding shadows to a texture-based volume renderer Autor Behrens, Uwe, Ratering, Ralf

    ISBN: 1581131054, 9781581131055
    Vydavateľské údaje: New York, NY, USA ACM 01.10.1998
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  13. 13

    Volume clipping via per-fragment operations in texture-based volume visualization Autor Weiskopf, Daniel, Engel, Klaus, Ertl, Thomas

    ISBN: 9780780374980, 0780374983
    Vydavateľské údaje: Washington, DC, USA IEEE Computer Society 27.10.2002
    “… The clipping tests exploit per-fragment operations on the graphics hardware to achieve high frame rates…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  14. 14

    OpenGL volumizer: a toolkit for high quality volume rendering of large data sets Autor Bhaniramka, Praveen, Demange, Yves

    ISBN: 9780780376410, 0780376412
    Vydavateľské údaje: Piscataway, NJ, USA IEEE Press 28.10.2002
    “… Use of multiple graphics pipes scales rendering performance and system resources including pixel-fill rate and texture memory size…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  15. 15

    Hardware-based view-independent cell projection Autor Weiler, Manfred, Kraus, Martin, Ertl, Thomas

    ISBN: 9780780376410, 0780376412
    Vydavateľské údaje: Piscataway, NJ, USA IEEE Press 28.10.2002
    “…We present the first, view-independent cell projection algorithm for off-the-shelf programmable graphics hardware…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  16. 16

    Shading and Shadowing of Architecture in Mixed Reality Autor Kakuta, Tetsuya, Oishi, Takeshi, Ikeuchi, Katsushi

    ISBN: 0769524591, 9780769524597
    Vydavateľské údaje: Washington, DC, USA IEEE Computer Society 01.01.2005
    “… We create the shadows of the virtual objects in a fast and efficient way using a set of pre-rendered basis images and shadowing planes…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  17. 17
  18. 18

    A two-step approach for interactive pre-integrated volume rendering of unstructured grids Autor Roettger, Stefan, Ertl, Thomas

    ISBN: 9780780376410, 0780376412
    Vydavateľské údaje: Piscataway, NJ, USA IEEE Press 28.10.2002
    “… and the performance of the graphics card at high screen resolutions. In order to widen those two bottlenecks, we propose a hardware-accelerated pre-integration approach…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  19. 19

    Dynamic shadow removal from front projection displays Autor Jaynes, Christopher, Webb, Stephen, Steele, R. Matt, Brown, Michael, Seales, W. Brent

    ISBN: 078037200X, 9780780372009
    Vydavateľské údaje: Washington, DC, USA IEEE Computer Society 21.10.2001
    “…Front-projection display environments suffer from a fundamental problem: users and other objects in the environment can easily and inadvertently block projectors, creating shadows on the displayed image…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  20. 20

    Volume rendering of fine details within medical data Autor Dong, Feng, Clapworthy, Gordon J., Krokos, Mel

    ISBN: 078037200X, 9780780372009
    Vydavateľské údaje: Washington, DC, USA IEEE Computer Society 21.10.2001
    “…This paper presents a method concerning the volume rendering of fine details, such as blood vessels and nerves, from medical data. The realistic and efficient…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..