Výsledky vyhľadávania - Computing methodologies Computer graphics Image manipulation Texturing~
-
1
Boustrophedonic Frames: Quasi-Optimal L2 Caching for Textures in GPUs
Vydavateľské údaje: IEEE 21.10.2023Vydané v 2023 32nd International Conference on Parallel Architectures and Compilation Techniques (PACT) (21.10.2023)“… In this paper, however, we surpass this exploration by fabricating a formal proof for a no-overhead quasi-optimal caching technique for caching textures in graphics workloads…”
Získať plný text
Konferenčný príspevok.. -
2
Approximating Functions on a Mesh with Restricted Voronoï Diagrams
ISSN: 0167-7055, 1467-8659, 1467-8659Vydavateľské údaje: Oxford, UK Blackwell Publishing Ltd 01.08.2013Vydané v Computer graphics forum (01.08.2013)“…We propose a method that computes a piecewise constant approximation of a function defined on a mesh. The approximation is associated with the cells of a…”
Získať plný text
Journal Article -
3
Realistic Fusion of Virtual Materials and Hands for AR through Intrinsic Decomposition
ISSN: 2771-1110Vydavateľské údaje: IEEE 16.10.2023Vydané v IEEE International Symposium on Mixed and Augmented Reality Workshops (Online) (16.10.2023)“…Intrinsic decomposition is an inherent issue in computer vision and graphics, which usually decomposes the image into reflectance and shading…”
Získať plný text
Konferenčný príspevok.. -
4
Shader Performance Analysis on a Modern GPU Architecture
ISBN: 9780769524405, 0769524400ISSN: 1072-4451Vydavateľské údaje: Washington, DC, USA IEEE Computer Society 12.11.2005Vydané v 38th Annual IEEE/ACM International Symposium on Microarchitecture (MICRO'05) (12.11.2005)“…This paper presents an analysis of the performance of the shader processing units in a modern Graphics Processor Unit (GPU…”
Získať plný text
Konferenčný príspevok.. -
5
Real-Time Re-Textured Geometry Modeling Using Microsoft HoloLens
Vydavateľské údaje: IEEE 01.03.2018Vydané v 2018 IEEE Conference on Virtual Reality and 3D User Interfaces (VR) (01.03.2018)“… Due to the limited graphics memory of the HoloLens, we use a fixed-size texture. Since the mesh generation dynamically changes in real time, we use an adaptive…”
Získať plný text
Konferenčný príspevok.. -
6
The design and analysis of a cache architecture for texture mapping
ISBN: 9780897919012, 0897919017ISSN: 1063-6897Vydavateľské údaje: New York, NY, USA ACM 01.01.1997Vydané v Conference Proceedings. The 24th Annual International Symposium on Computer Architecture (01.01.1997)“…The effectiveness of texture mapping in enhancing the realism of computer generated imagery has made support for real-time texture mapping a critical part of graphics pipelines…”
Získať plný text
Konferenčný príspevok.. -
7
Using texture mapping with mipmapping to render a VLSI layout
ISBN: 1581132972, 9781581132977ISSN: 0738-100XVydavateľské údaje: New York, NY, USA ACM 01.01.2001Vydané v Design Automation, 2001 Proceedings (01.01.2001)“… Mipmapping is used to select which textures to display so that the amount of information sent to the display is bounded, and the image rendered on the display is filtered correctly…”
Získať plný text
Konferenčný príspevok.. -
8
Bounded-distortion piecewise mesh parameterization
ISBN: 9780780374980, 0780374983Vydavateľské údaje: Washington, DC, USA IEEE Computer Society 27.10.2002Vydané v 13th IEEE Visualization 2002 Conference (VIS 2002) (27.10.2002)“…Many computer graphics operations, such as texture mapping, 3D painting, remeshing, mesh compression, and digital geometry processing, require finding a low-distortion parameterization for irregular…”
Získať plný text
Konferenčný príspevok.. -
9
Non-photorealistic volume rendering using stippling techniques
ISBN: 9780780374980, 0780374983Vydavateľské údaje: Washington, DC, USA IEEE Computer Society 27.10.2002Vydané v 13th IEEE Visualization 2002 Conference (VIS 2002) (27.10.2002)“…Simulating hand-drawn illustration techniques can succinctly express information in a manner that is communicative and informative. We present a framework for…”
Získať plný text
Konferenčný príspevok.. -
10
Color Perception of 3D Objects: Constancy with Respect To Variation of Surface Gloss
“… Observers viewed graphics simulations of a three-dimensional scene containing two spheres, test and match…”Vydavateľské údaje: United States 2006
Zistit podrobnosti o prístupe
Journal Article -
11
A 3-D contextual shading method for visualization of diecasting defects
ISBN: 9780897918640, 0897918649Vydavateľské údaje: Los Alamitos, CA, USA IEEE Computer Society Press 27.10.1996Vydané v Proceedings of the 7th conference on Visualization '96 (27.10.1996)Získať plný text
Konferenčný príspevok.. -
12
Adding shadows to a texture-based volume renderer
ISBN: 1581131054, 9781581131055Vydavateľské údaje: New York, NY, USA ACM 01.10.1998Vydané v Proceedings of the 1998 IEEE symposium on Volume visualization (01.10.1998)Získať plný text
Konferenčný príspevok.. -
13
Volume clipping via per-fragment operations in texture-based volume visualization
ISBN: 9780780374980, 0780374983Vydavateľské údaje: Washington, DC, USA IEEE Computer Society 27.10.2002Vydané v 13th IEEE Visualization 2002 Conference (VIS 2002) (27.10.2002)“… The clipping tests exploit per-fragment operations on the graphics hardware to achieve high frame rates…”
Získať plný text
Konferenčný príspevok.. -
14
OpenGL volumizer: a toolkit for high quality volume rendering of large data sets
ISBN: 9780780376410, 0780376412Vydavateľské údaje: Piscataway, NJ, USA IEEE Press 28.10.2002Vydané v Proceedings of the 2002 IEEE symposium on Volume visualization and graphics (28.10.2002)“… Use of multiple graphics pipes scales rendering performance and system resources including pixel-fill rate and texture memory size…”
Získať plný text
Konferenčný príspevok.. -
15
Hardware-based view-independent cell projection
ISBN: 9780780376410, 0780376412Vydavateľské údaje: Piscataway, NJ, USA IEEE Press 28.10.2002Vydané v Proceedings of the 2002 IEEE symposium on Volume visualization and graphics (28.10.2002)“…We present the first, view-independent cell projection algorithm for off-the-shelf programmable graphics hardware…”
Získať plný text
Konferenčný príspevok.. -
16
Shading and Shadowing of Architecture in Mixed Reality
ISBN: 0769524591, 9780769524597Vydavateľské údaje: Washington, DC, USA IEEE Computer Society 01.01.2005Vydané v ISMAR 2005: Fourth IEEE/ACM International Symposium on Mixed and Augmented Reality (05-08 October 2005/Vienna, Austria) (01.01.2005)“… We create the shadows of the virtual objects in a fast and efficient way using a set of pre-rendered basis images and shadowing planes…”
Získať plný text
Konferenčný príspevok.. -
17
Opacity-weighted color interpolation, for volume sampling
ISBN: 1581131054, 9781581131055Vydavateľské údaje: New York, NY, USA ACM 01.10.1998Vydané v IEEE Symposium on Volume Visualization : Research Triangle Park, North Carolina : October 19-20, 1998 (01.10.1998)Získať plný text
Konferenčný príspevok.. -
18
A two-step approach for interactive pre-integrated volume rendering of unstructured grids
ISBN: 9780780376410, 0780376412Vydavateľské údaje: Piscataway, NJ, USA IEEE Press 28.10.2002Vydané v Proceedings of the 2002 IEEE symposium on Volume visualization and graphics (28.10.2002)“… and the performance of the graphics card at high screen resolutions. In order to widen those two bottlenecks, we propose a hardware-accelerated pre-integration approach…”
Získať plný text
Konferenčný príspevok.. -
19
Dynamic shadow removal from front projection displays
ISBN: 078037200X, 9780780372009Vydavateľské údaje: Washington, DC, USA IEEE Computer Society 21.10.2001Vydané v Proceedings of the conference on Visualization '01 (21.10.2001)“…Front-projection display environments suffer from a fundamental problem: users and other objects in the environment can easily and inadvertently block projectors, creating shadows on the displayed image…”
Získať plný text
Konferenčný príspevok.. -
20
Volume rendering of fine details within medical data
ISBN: 078037200X, 9780780372009Vydavateľské údaje: Washington, DC, USA IEEE Computer Society 21.10.2001Vydané v Proceedings of the conference on Visualization '01 (21.10.2001)“…This paper presents a method concerning the volume rendering of fine details, such as blood vessels and nerves, from medical data. The realistic and efficient…”
Získať plný text
Konferenčný príspevok..

