Výsledky vyhľadávania - "Subject-specific education"

  1. 1

    Dual Lenses on Science Classroom Interaction: A Multimodal and Embodied Analysis of Learning Newton’s Laws in a Primary Physics Classroom Autor Jeppsson, Fredrik, Kersting, Magdalena, Haglund, Jesper, Danielsson, Kristina

    ISSN: 0926-7220, 1573-1901, 1573-1901
    Vydavateľské údaje: Dordrecht Springer Netherlands 01.10.2025
    Vydané v Science & education (01.10.2025)
    “…Unpacking the complexities of learning processes in science education often requires more than just one analytical framework. Despite the need for such…”
    Získať plný text
    Journal Article
  2. 2

    Kampen om samfunnsfaget – eit forskingsoversyn med vekt på lærarane si rolle Autor Børhaug, Kjetil, Helsvig, Kim

    ISSN: 2000-9879, 2000-9879
    Vydavateľské údaje: 2023
    Vydané v Nordidactica (2023)
    “…Subject matter didactics is concerned with all aspects of a school subject. However, this literature is strikingly uninterested in what influences and may…”
    Získať plný text
    Journal Article
  3. 3

    Editorial 2 Nordidactica 2019:3 Autor Madsen, Roar, Stabel Jørgensen, Camilla

    ISSN: 2000-9879, 2000-9879
    Vydavateľské údaje: 2019
    Vydané v Nordidactica (2019)
    Získať plný text
    Journal Article
  4. 4

    Editorial Nordidactica 2019:1 Autor Stabel Jørgensen, Camilla, Madsen, Roar

    ISSN: 2000-9879, 2000-9879
    Vydavateľské údaje: 2019
    Vydané v Nordidactica (2019)
    Získať plný text
    Journal Article
  5. 5

    Editorial/Oaivečálus Nordidactica 2019:2 Autor Madsen, Roar, Stabel Jørgensen, Camilla

    ISSN: 2000-9879, 2000-9879
    Vydavateľské údaje: 2019
    Vydané v Nordidactica (2019)
    Získať plný text
    Journal Article
  6. 6

    Collegial collaboration when planning and preparing lessons: A large-scale study exploring the conditions and infrastructure for teachers’ professional development Autor Nordgren, Kenneth, Kristiansson, Martin, Liljekvist, Yvonne, Bergh, Daniel

    ISSN: 0742-051X, 1879-2480, 1879-2480
    Vydavateľské údaje: Elsevier Ltd 01.12.2021
    Vydané v Teaching and teacher education (01.12.2021)
    “…This study explores how teachers perceive the working conditions for planning and preparing their lessons, focusing on collegial collaboration and systematic…”
    Získať plný text
    Journal Article
  7. 7

    Instrumentalist theory for the sake of coherence: Norwegian students’ views on campus lectures in social studies teacher education Autor Meling, Ådne

    ISSN: 2000-9879, 2000-9879
    Vydavateľské údaje: 2024
    Vydané v Nordidactica (2024)
    “…Norwegian five-year integrated social studies teacher education programmes include comprehensive training in disciplines such as geography, history, sociology…”
    Získať plný text
    Journal Article
  8. 8

    Begreper om og i samfunnet: Teori, empiri og analyse av begrepsforståelse og -læring i samfunnsfag

    ISBN: 8215055583, 9788215055589, 9788215055572, 8215055575
    Vydavateľské údaje: Oslo Scandinavian University Press (Universitetsforlaget) 15.01.2024
    “…Grunnlaget for denne boken er en erkjennelse av at alle begreper om og i samfunnet gir rom for tolkning. Begreper er mangetydige, og meningsinnholdet i ett og…”
    Získať plný text
    E-kniha Kniha
  9. 9

    Editorial Nordidactica 2018:3 Autor Franck, Olof, Osbeck, Christina

    ISSN: 2000-9879, 2000-9879
    Vydavateľské údaje: 2018
    Vydané v Nordidactica (2018)
    Získať plný text
    Journal Article
  10. 10

    A framework for curricular analysis of powerful knowledge: comparing school biology in England, Finland and Sweden Autor Gericke, Niklas, Tani, Sirpa, Newall, Emma, Deng, Zongyi

    ISSN: 0022-0272, 1366-5839, 1366-5839
    Vydavateľské údaje: Routledge 04.07.2025
    Vydané v Journal of curriculum studies (04.07.2025)
    “…This study investigates and compares knowledge types in national curricula embedded in the curriculum tradition (England) and the didactic tradition (Finland…”
    Získať plný text
    Journal Article
  11. 11

    Phases of Progression: Students’ meaning-making of Epigenetic Visual Representations within and between Levels of Organization Autor Thyberg, Annika, Schönborn, Konrad, Gericke, Niklas

    ISSN: 0157-244X, 1573-1898, 1573-1898
    Vydavateľské údaje: Dordrecht Springer Netherlands 01.04.2025
    “…This study investigates the progression of students’ meaning-making of epigenetic phenomena while discussing multiple visual representations depicted at…”
    Získať plný text
    Journal Article
  12. 12

    Empirische Rekonstruktion von Übungsprozessen im Sportunterricht: Eine videographische Fallanalyse Autor Leineweber, Helga, Lüsebrink, Ilka, Volkmann, Vera, Wolters, Petra

    ISSN: 2509-3142, 2509-3150
    Vydavateľské údaje: 09.04.2025
    “…Während das Üben in diversen theoretischen Betrachtungen in jüngerer Zeit vermehrt aufgegriffen wurde, existieren insbesondere im deutschsprachigen Raum kaum…”
    Získať plný text
    Journal Article
  13. 13

    Demokratiopplæring gjennom demokratisk erfaring Autor Borgebund, Harald, Børhaug, Kjetil

    ISSN: 2000-9879, 2000-9879
    Vydavateľské údaje: 2023
    Vydané v Nordidactica (2023)
    “…A growing, multidisciplinary literature on the didactics of democracy has evolved. It is marked by different theoretical perspectives, and a dominant…”
    Získať plný text
    Journal Article
  14. 14

    Chasing deliberation in the Social Science classroom. A study of deliberative quality in factual and controversial issues discussions Autor Henau Teglbjærg, Jonas

    ISSN: 2000-9879, 2000-9879
    Vydavateľské údaje: 2023
    Vydané v Nordidactica (2023)
    “…From the perspective of deliberative democracy, the normative appeal of classroom discussions hinges on the deliberative quality of the discussion process. To…”
    Získať plný text
    Journal Article
  15. 15

    Elevers tolkning av multiple tekster i historiefaglige prosjekter Autor Skjæveland, Yngve, Marthinsen, Birger Andreas, Magerøy-Grande, Linn Maria

    ISSN: 2000-9879, 2000-9879
    Vydavateľské údaje: 30.12.2024
    Vydané v Nordidactica (30.12.2024)
    “…Artikkelen drøfter hvordan kildevurdering som arbeidsform i historiefaget kan utvikle elevenes forståelse, kunnskaper og ferdigheter. Studien er basert på et…”
    Získať plný text
    Journal Article
  16. 16

    Politisk handlingskompetanse for berekraftig utvikling Autor Børhaug, Kjetil, Neby, Simon

    ISSN: 2000-9879, 2000-9879
    Vydavateľské údaje: 25.09.2024
    Vydané v Nordidactica (25.09.2024)
    “…Eit overordna spørsmål i samfunnsfaget gjeld korleis elevane sjølve kan bidra til ei berekraftig framtid. I nordisk samanheng har vi fått fleire teoretiske…”
    Získať plný text
    Journal Article
  17. 17

    Verdifulle ferdigheiter. Ulike perspektiv på samfunnskunnskap Autor Eide, Thomas Ringen

    ISSN: 2000-9879, 2000-9879
    Vydavateľské údaje: 25.09.2024
    Vydané v Nordidactica (25.09.2024)
    “…School subject skills have been increasingly actualized in the past years, believed to make subjects more useable. In social studies didactics, there are…”
    Získať plný text
    Journal Article
  18. 18

    Sources of Internal Political Efficacy in the Social Studies Classroom: A Qualitative Investigation of Norwegian Lower Secondary Students’ Perceptions Autor Kosberg, Eva

    ISSN: 2000-9879, 2000-9879
    Vydavateľské údaje: 25.09.2024
    Vydané v Nordidactica (25.09.2024)
    “…This article explores lower secondary students’ perceptions of how their experiences in the social studies classroom might affect their sense of internal…”
    Získať plný text
    Journal Article
  19. 19

    Editorial Nordidactica 2017:4 Autor Franck, Olof

    ISSN: 2000-9879, 2000-9879
    Vydavateľské údaje: 2017
    Vydané v Nordidactica (2017)
    Získať plný text
    Journal Article
  20. 20