Výsledky vyhľadávania - "Subject-specific education"
-
1
Dual Lenses on Science Classroom Interaction: A Multimodal and Embodied Analysis of Learning Newton’s Laws in a Primary Physics Classroom
ISSN: 0926-7220, 1573-1901, 1573-1901Vydavateľské údaje: Dordrecht Springer Netherlands 01.10.2025Vydané v Science & education (01.10.2025)“…Unpacking the complexities of learning processes in science education often requires more than just one analytical framework. Despite the need for such…”
Získať plný text
Journal Article -
2
Kampen om samfunnsfaget – eit forskingsoversyn med vekt på lærarane si rolle
ISSN: 2000-9879, 2000-9879Vydavateľské údaje: 2023Vydané v Nordidactica (2023)“…Subject matter didactics is concerned with all aspects of a school subject. However, this literature is strikingly uninterested in what influences and may…”
Získať plný text
Journal Article -
3
Editorial 2 Nordidactica 2019:3
ISSN: 2000-9879, 2000-9879Vydavateľské údaje: 2019Vydané v Nordidactica (2019)Získať plný text
Journal Article -
4
Editorial Nordidactica 2019:1
ISSN: 2000-9879, 2000-9879Vydavateľské údaje: 2019Vydané v Nordidactica (2019)Získať plný text
Journal Article -
5
Editorial/Oaivečálus Nordidactica 2019:2
ISSN: 2000-9879, 2000-9879Vydavateľské údaje: 2019Vydané v Nordidactica (2019)Získať plný text
Journal Article -
6
Collegial collaboration when planning and preparing lessons: A large-scale study exploring the conditions and infrastructure for teachers’ professional development
ISSN: 0742-051X, 1879-2480, 1879-2480Vydavateľské údaje: Elsevier Ltd 01.12.2021Vydané v Teaching and teacher education (01.12.2021)“…This study explores how teachers perceive the working conditions for planning and preparing their lessons, focusing on collegial collaboration and systematic…”
Získať plný text
Journal Article -
7
Instrumentalist theory for the sake of coherence: Norwegian students’ views on campus lectures in social studies teacher education
ISSN: 2000-9879, 2000-9879Vydavateľské údaje: 2024Vydané v Nordidactica (2024)“…Norwegian five-year integrated social studies teacher education programmes include comprehensive training in disciplines such as geography, history, sociology…”
Získať plný text
Journal Article -
8
Begreper om og i samfunnet: Teori, empiri og analyse av begrepsforståelse og -læring i samfunnsfag
ISBN: 8215055583, 9788215055589, 9788215055572, 8215055575Vydavateľské údaje: Oslo Scandinavian University Press (Universitetsforlaget) 15.01.2024“…Grunnlaget for denne boken er en erkjennelse av at alle begreper om og i samfunnet gir rom for tolkning. Begreper er mangetydige, og meningsinnholdet i ett og…”
Získať plný text
E-kniha Kniha -
9
Editorial Nordidactica 2018:3
ISSN: 2000-9879, 2000-9879Vydavateľské údaje: 2018Vydané v Nordidactica (2018)Získať plný text
Journal Article -
10
A framework for curricular analysis of powerful knowledge: comparing school biology in England, Finland and Sweden
ISSN: 0022-0272, 1366-5839, 1366-5839Vydavateľské údaje: Routledge 04.07.2025Vydané v Journal of curriculum studies (04.07.2025)“…This study investigates and compares knowledge types in national curricula embedded in the curriculum tradition (England) and the didactic tradition (Finland…”
Získať plný text
Journal Article -
11
Phases of Progression: Students’ meaning-making of Epigenetic Visual Representations within and between Levels of Organization
ISSN: 0157-244X, 1573-1898, 1573-1898Vydavateľské údaje: Dordrecht Springer Netherlands 01.04.2025Vydané v Research in science education (Australasian Science Education Research Association) (01.04.2025)“…This study investigates the progression of students’ meaning-making of epigenetic phenomena while discussing multiple visual representations depicted at…”
Získať plný text
Journal Article -
12
Empirische Rekonstruktion von Übungsprozessen im Sportunterricht: Eine videographische Fallanalyse
ISSN: 2509-3142, 2509-3150Vydavateľské údaje: 09.04.2025Vydané v German journal of exercise and sport research (09.04.2025)“…Während das Üben in diversen theoretischen Betrachtungen in jüngerer Zeit vermehrt aufgegriffen wurde, existieren insbesondere im deutschsprachigen Raum kaum…”
Získať plný text
Journal Article -
13
Demokratiopplæring gjennom demokratisk erfaring
ISSN: 2000-9879, 2000-9879Vydavateľské údaje: 2023Vydané v Nordidactica (2023)“…A growing, multidisciplinary literature on the didactics of democracy has evolved. It is marked by different theoretical perspectives, and a dominant…”
Získať plný text
Journal Article -
14
Chasing deliberation in the Social Science classroom. A study of deliberative quality in factual and controversial issues discussions
ISSN: 2000-9879, 2000-9879Vydavateľské údaje: 2023Vydané v Nordidactica (2023)“…From the perspective of deliberative democracy, the normative appeal of classroom discussions hinges on the deliberative quality of the discussion process. To…”
Získať plný text
Journal Article -
15
Elevers tolkning av multiple tekster i historiefaglige prosjekter
ISSN: 2000-9879, 2000-9879Vydavateľské údaje: 30.12.2024Vydané v Nordidactica (30.12.2024)“…Artikkelen drøfter hvordan kildevurdering som arbeidsform i historiefaget kan utvikle elevenes forståelse, kunnskaper og ferdigheter. Studien er basert på et…”
Získať plný text
Journal Article -
16
Politisk handlingskompetanse for berekraftig utvikling
ISSN: 2000-9879, 2000-9879Vydavateľské údaje: 25.09.2024Vydané v Nordidactica (25.09.2024)“…Eit overordna spørsmål i samfunnsfaget gjeld korleis elevane sjølve kan bidra til ei berekraftig framtid. I nordisk samanheng har vi fått fleire teoretiske…”
Získať plný text
Journal Article -
17
Verdifulle ferdigheiter. Ulike perspektiv på samfunnskunnskap
ISSN: 2000-9879, 2000-9879Vydavateľské údaje: 25.09.2024Vydané v Nordidactica (25.09.2024)“…School subject skills have been increasingly actualized in the past years, believed to make subjects more useable. In social studies didactics, there are…”
Získať plný text
Journal Article -
18
Sources of Internal Political Efficacy in the Social Studies Classroom: A Qualitative Investigation of Norwegian Lower Secondary Students’ Perceptions
ISSN: 2000-9879, 2000-9879Vydavateľské údaje: 25.09.2024Vydané v Nordidactica (25.09.2024)“…This article explores lower secondary students’ perceptions of how their experiences in the social studies classroom might affect their sense of internal…”
Získať plný text
Journal Article -
19
Editorial Nordidactica 2017:4
ISSN: 2000-9879, 2000-9879Vydavateľské údaje: 2017Vydané v Nordidactica (2017)Získať plný text
Journal Article -
20
Editorial Nordidactica 2017:2: Det oväntade i so-ämnenas undervisning - bjudningar till annat kunskapande och tillblivande
ISSN: 2000-9879, 2000-9879Vydavateľské údaje: 2017Vydané v Nordidactica (2017)Získať plný text
Journal Article

