Výsledky vyhľadávania - "I.3.2 [Computer Graphics]: Graphics Systems-Distributed/network graphics"

  • Zobrazené výsledky 1 - 15 z 15
Upresniť hľadanie
  1. 1

    In Situ Methods, Infrastructures, and Applications on High Performance Computing Platforms Autor Bauer, A. C., Abbasi, H., Ahrens, J., Childs, H., Geveci, B., Klasky, S., Moreland, K., O'Leary, P., Vishwanath, V., Whitlock, B., Bethel, E. W.

    ISSN: 0167-7055, 1467-8659
    Vydavateľské údaje: Oxford Blackwell Publishing Ltd 01.06.2016
    Vydané v Computer graphics forum (01.06.2016)
    “…The considerable interest in the high performance computing (HPC) community regarding analyzing and visualization data without first writing to disk, i. e., in…”
    Získať plný text
    Journal Article
  2. 2

    State-of-the-Art Report in Web-based Visualization Autor Mwalongo, F., Krone, M., Reina, G., Ertl, T.

    ISSN: 0167-7055, 1467-8659
    Vydavateľské údaje: Oxford Blackwell Publishing Ltd 01.06.2016
    Vydané v Computer graphics forum (01.06.2016)
    “…In this report, we review the current state of the art of web‐based visualization applications. Recently, an increasing number of web‐based visualization…”
    Získať plný text
    Journal Article
  3. 3

    RBF Volume Ray Casting on Multicore and Manycore CPUs Autor Knoll, Aaron, Wald, Ingo, Navratil, Paul, Bowen, Anne, Reda, Khairi, Papka, Michael E., Gaither, Kelly

    ISSN: 0167-7055, 1467-8659
    Vydavateľské údaje: Oxford Blackwell Publishing Ltd 01.06.2014
    Vydané v Computer graphics forum (01.06.2014)
    “…Modern supercomputers enable increasingly large N‐body simulations using unstructured point data. The structures implied by these points can be reconstructed…”
    Získať plný text
    Journal Article
  4. 4

    I-SI: Scalable Architecture for Analyzing Latent Topical-Level Information From Social Media Data Autor Wang, X., Dou, W., Ma, Z., Villalobos, J., Chen, Y., Kraft, T., Ribarsky, W.

    ISSN: 0167-7055, 1467-8659
    Vydavateľské údaje: Oxford, UK Blackwell Publishing Ltd 01.06.2012
    Vydané v Computer graphics forum (01.06.2012)
    “…We present a general visual analytics architecture that is designed and implemented to effectively analyze unstructured social media data on a large scale…”
    Získať plný text
    Journal Article
  5. 5

    Level-of-Detail Streaming and Rendering using Bidirectional Sparse Virtual Texture Functions Autor Schwartz, Christopher, Ruiters, Roland, Klein, Reinhard

    ISSN: 0167-7055, 1467-8659
    Vydavateľské údaje: Oxford Blackwell Publishing Ltd 01.10.2013
    Vydané v Computer graphics forum (01.10.2013)
    “…Bidirectional Texture Functions (BTFs) are among the highest quality material representations available today and thus well suited whenever an exact…”
    Získať plný text
    Journal Article
  6. 6

    Optimizing multi-image sort-last parallel rendering Autor Larsen, Matthew, Moreland, Kenneth, Johnson, Chris R., Childs, Hank

    Vydavateľské údaje: IEEE 01.10.2016
    “…Sort-last parallel rendering can be improved by considering the rendering of multiple images at a time. Most parallel rendering algorithms consider the…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  7. 7

    Effective Cooperative Haptic Interaction over the Internet Autor Glencross, Mashhuda, Jay, Caroline, Feasel, Jeff, Kohli, Luv, Whitton, Mary, Hubbold, Roger

    ISBN: 9781424409051, 1424409055
    ISSN: 1087-8270
    Vydavateľské údaje: IEEE 01.03.2007
    Vydané v 2007 IEEE Virtual Reality Conference (01.03.2007)
    “…We present a system that enables, for the first time, effective transatlantic cooperative haptic manipulation of objects whose motion is computed using a…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  8. 8

    Parallel Partial Reduction for Large-Scale Data Analysis and Visualization Autor He, Wenbin, Guo, Hanqi, Peterka, Tom, Di, Sheng, Cappello, Franck, Shen, Han-Wei

    Vydavateľské údaje: IEEE 01.10.2018
    “…We present a novel partial reduction algorithm to aggregate sparsely distributed intermediate results that are generated by data-parallel analysis and…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  9. 9

    A Unified Calibration Method with a Parametric Approach for Wide-Field-of-View Multiprojector Displays Autor Ogata, Masato, Wada, Hiroyuki, van Baar, Jeroen, Raskar, Ramesh

    ISBN: 9781424439430, 1424439434
    ISSN: 1087-8270
    Vydavateľské údaje: IEEE 01.03.2009
    Vydané v 2009 IEEE Virtual Reality Conference (01.03.2009)
    “…In this paper, we describe techniques for supporting a wide-field-of-view multiprojector curved screen display system. Our main contribution is in achieving…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  10. 10

    Parallel multi-layer ghost cell generation for distributed unstructured grids Autor Patchett, John M., Nouanesengesy, Boonthanome, Pouderoux, Joachim, Ahrens, James, Hagen, Hans

    Vydavateľské údaje: IEEE 01.10.2017
    “…Ghost cells are important for distributed memory parallel operations that require neighborhood information, and are required for correctness on the boundaries…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  11. 11

    On the Characterization of Peer-To-Peer Distributed Virtual Environments Autor Rueda, S., Morillo, P., Orduna, J.M., Duato, J.

    ISBN: 9781424409051, 1424409055
    ISSN: 1087-8270
    Vydavateľské údaje: IEEE 01.03.2007
    Vydané v 2007 IEEE Virtual Reality Conference (01.03.2007)
    “…Large scale distributed virtual environments (DVEs) have become a major trend in distributed applications, mainly due to the enormous popularity of…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  12. 12

    Advanced Multi-Frame Rate Rendering Techniques Autor Springer, Jan P., Lux, Christopher, Reiners, Dirk, Froehlich, Bernd

    ISBN: 9781424419715, 1424419719
    ISSN: 1087-8270
    Vydavateľské údaje: IEEE 01.03.2008
    Vydané v 2008 IEEE Virtual Reality Conference (01.03.2008)
    “…Multi-frame rate rendering is a parallel rendering technique that renders interactive parts of the scene on one graphics card while the rest of the scene is…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  13. 13

    A Framework for Cluster-based Rendering and Postprocessing Autor Frericks, Philipp, Roth, Thorsten, Hinkenjann, Andre, Kruijff, Ernst

    ISSN: 2328-7829
    Vydavateľské údaje: IEEE 01.03.2017
    “…Despite the ever increasing performance of computer hardware, single machines are not always capable of processing complex tasks in reasonable time, if at all…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  14. 14

    Experimental Internet Haptic Collaboration using Virtual Coupling Schemes Autor Sankaranarayanan, Ganesh, Hannaford, Blake

    ISBN: 1424420059, 9781424420056
    ISSN: 2324-7347
    Vydavateľské údaje: IEEE 01.03.2008
    “…In this paper we present the results from several global-scale haptic collaboration experiments that were performed using the Internet. These experiments…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  15. 15

    An actor-based distribution model for Realtime Interactive Systems Autor Rehfeld, Stephan, Tramberend, Henrik, Latoschik, Marc Erich

    ISSN: 2328-7772
    Vydavateľské údaje: IEEE 01.03.2013
    “…This article illustrates the design and development of distribution properties for Realtime Interactive Systems (RIS). The approach is based on the actor model…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..