Výsledky vyhľadávania - computational geometry and object modeling [i.3.5]: physics-based modeling

  • Zobrazené výsledky 1 - 5 z 5
Upresniť hľadanie
  1. 1

    Example-Driven Deformations Based on Discrete Shells Autor Fröhlich, Stefan, Botsch, Mario

    ISSN: 0167-7055, 1467-8659
    Vydavateľské údaje: Oxford, UK Blackwell Publishing Ltd 01.12.2011
    Vydané v Computer graphics forum (01.12.2011)
    “… In this paper, we propose a modelling framework that is both example‐driven and physicsbased and thereby overcomes the limitations of both approaches…”
    Získať plný text
    Journal Article
  2. 2

    Efficient Physics-Based Implementation for Realistic Hand-Object Interaction in Virtual Reality Autor Holl, Markus, Oberweger, Markus, Arth, Clemens, Lepetit, Vincent

    Vydavateľské údaje: IEEE 01.03.2018
    “…We propose an efficient physics-based method for dexterous 'real hand' - 'virtual object' interaction in Virtual Reality environments…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  3. 3

    Elastic Tubes: Modeling Elastic Deformation of Hollow Tubes Autor Li, H., Leow, W. K., Chiu, I.-S.

    ISSN: 0167-7055, 1467-8659
    Vydavateľské údaje: Oxford, UK Blackwell Publishing Ltd 01.09.2010
    Vydané v Computer graphics forum (01.09.2010)
    “… It is physically accurate and its implementations are efficient for interactive simulation. However, one requirement of using Cosserat rod theory is that the tubular object must have rigid cross…”
    Získať plný text
    Journal Article
  4. 4

    Hybrid Particle-grid Modeling for Multi-scale Droplet/Spray Simulation Autor Yang, Lipeng, Li, Shuai, Hao, Aimin, Qin, Hong

    ISSN: 0167-7055, 1467-8659
    Vydavateľské údaje: Oxford Blackwell Publishing Ltd 01.10.2014
    Vydané v Computer graphics forum (01.10.2014)
    “…‐based method is ideal for volumetric spray modeling, using either one alone has encountered tremendous difficulties when effectively simulating droplet/spray mixture phenomena with high fidelity…”
    Získať plný text
    Journal Article
  5. 5

    Augmented Reality during Cutting and Tearing of Deformable Objects Autor Paulus, Christoph J., Haouchine, Nazim, Cazier, David, Cotin, Stephane

    Vydavateľské údaje: IEEE 01.09.2015
    “… In this paper we solve this shortcoming by introducing a method for physics-based non-rigid augmented reality…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..