Výsledky vyhľadávania - D.1.3 [Software]: Programming Techniques-Concurrent programming

  • Zobrazené výsledky 1 - 15 z 15
Upresniť hľadanie
  1. 1

    Parallel Particle Advection and Lagrangian Analysis for 3D-PLI Fiber Orientation Maps Autor Demiralp, Ali C., Zielasko, Daniel, Axer, Markus, Vierjahn, Tom, Kuhlen, TorstenW

    Vydavateľské údaje: IEEE 01.10.2019
    “…3D-Polarized Light Imaging (3D-PLI) is a recent neuroimaging technique which is able to record the orientation of nerve fibers in unprecedented detail,…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  2. 2

    Dax Toolkit: A proposed framework for data analysis and visualization at Extreme Scale Autor Moreland, K., Ayachit, U., Geveci, B., Kwan-Liu Ma

    ISBN: 9781467301565, 1467301566
    Vydavateľské údaje: IEEE 01.10.2011
    “… Software will require a minimum of a 1,000 times more concurrency. Most parallel analysis and visualization algorithms today work by partitioning data and running mostly serial algorithms concurrently on each data partition…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  3. 3

    Utilizing many-core accelerators for halo and center finding within a cosmology simulation Autor Sewell, Christopher, Li-ta Lo, Heitmann, Katrin, Habib, Salman, Ahrens, James

    Vydavateľské údaje: IEEE 01.10.2015
    “…Efficiently finding and computing statistics about "halos" (regions of high density) are essential analysis steps for N-body cosmology simulations. However, in…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  4. 4

    Efficient parallel extraction of crack-free isosurfaces from adaptive mesh refinement (AMR) data Autor Weber, G. H., Childs, H., Meredith, J. S.

    ISBN: 1467347329, 9781467347327
    Vydavateľské údaje: IEEE 01.10.2012
    “…We present a novel extraction scheme for crack-free isosurfaces from adaptive mesh refinement (AMR) data that builds on prior work utilizing dual grids and…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  5. 5

    Data-flow oriented software framework for the development of haptic-enabled physics simulations Autor Knott, Thomas, Weyers, Benjamin, Hentschel, Bernd, Kuhlen, Torsten

    ISSN: 2328-7772
    Vydavateľské údaje: IEEE 01.03.2014
    “…This paper presents a software framework that supports the development of haptic-enabled physics simulations…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  6. 6

    Ternary Sparse Matrix Representation for Volumetric Mesh Subdivision and Processing on GPUs Autor Mueller‐Roemer, J. S., Altenhofen, C., Stork, A.

    ISSN: 0167-7055, 1467-8659
    Vydavateľské údaje: Oxford Blackwell Publishing Ltd 01.08.2017
    Vydané v Computer graphics forum (01.08.2017)
    “…In this paper, we present a novel volumetric mesh representation suited for parallel computing on modern GPU architectures. The data structure is based on a…”
    Získať plný text
    Journal Article
  7. 7

    Register Efficient Dynamic Memory Allocator for GPUs Autor Vinkler, M., Havran, V.

    ISSN: 0167-7055, 1467-8659
    Vydavateľské údaje: Oxford Blackwell Publishing Ltd 01.12.2015
    Vydané v Computer graphics forum (01.12.2015)
    “…We compare five existing dynamic memory allocators optimized for GPUs and show their strengths and weaknesses. In the measurements, we use three generic…”
    Získať plný text
    Journal Article
  8. 8

    Finding concurrency bugs with context-aware communication graphs Autor Lucia, Brandon, Ceze, Luis

    ISBN: 9781605587981, 1605587982
    ISSN: 1072-4451
    Vydavateľské údaje: New York, NY, USA ACM 12.12.2009
    “…Incorrect thread synchronization often leads to concurrency bugs that manifest nondeterministically and are difficult to detect and fix. Past work on detecting…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  9. 9

    Engineering parallel applications with tunable architectures Autor Schaefer, Christoph A., Pankratius, Victor, Tichy, Walter F.

    ISBN: 9781605587196, 1605587192
    ISSN: 0270-5257
    Vydavateľské údaje: New York, NY, USA ACM 01.05.2010
    “…Current multicore computers differ in many hardware characteristics. Software developers thus hand-tune their parallel programs for a specific platform to achieve the best performance…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  10. 10

    Scalable parallel building blocks for custom data analysis Autor Peterka, T., Ross, R., Gyulassy, A., Pascucci, V., Kendall, W., Han-Wei Shen, Teng-Yok Lee, Chaudhuri, A.

    ISBN: 9781467301565, 1467301566
    Vydavateľské údaje: IEEE 01.10.2011
    “…We present a set of building blocks that provide scalable data movement capability to computational scientists and visualization researchers for writing their…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  11. 11

    A Latency and Latency Jitter Simulation Framework with OSVR Autor Stauffert, Jan-Philipp, Niebling, Florian, Latoschik, Marc Erich

    ISSN: 2328-7829
    Vydavateľské údaje: IEEE 01.03.2017
    “…Latency is a pressing problem in Virtual Reality (VR) applications. Low latencies are required for VR to reduce perceptual artifacts and cyber sickness…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  12. 12

    Efficient modal sound synthesis on GPUs Autor Rausch, Dominik, Hentschel, Bernd, Kuhlen, Torsten

    Vydavateľské údaje: IEEE 01.03.2014
    “…Modal sound synthesis is a useful method to interactively generate sounds for Virtual Environments. Forces acting on objects excite modes, which then have to…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  13. 13

    A distributed camera library design for telepresence Autor Ohl, Stephan, Willert, Malte, Staadt, Oliver

    ISSN: 2328-7772
    Vydavateľské údaje: IEEE 01.03.2013
    “…We present a distributed dataflow-based camera library design. It is tailored to the special needs of distributed acquisition and rendering telepresence…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok..
  14. 14

    Reducing application-stage latencies for real-time interactive systems Autor Stauffert, Jan-Pilipp, Niebling, Florian, Latoschik, Marc Erich

    ISSN: 2328-7829
    Vydavateľské údaje: IEEE 20.03.2016
    “…Latency is a pressing problem in Virtual Reality (VR) applications. Low latencies are required for VR to reduce perceptual artifacts and cyber sickness…”
    Získať plný text
    Konferenčný príspevok.. Journal Article
  15. 15

    COROUTINES COMUNICATIONS. DESIGN AND IMPLEMENTATION ISSUES IN C++20 Autor Radu LUPȘA, Dana LUPȘA

    ISSN: 2065-9601
    Vydavateľské údaje: Babes-Bolyai University, Cluj-Napoca 02.06.2023
    “… D.3.3 [Software]: Programming Languages – Language Constructs and Features; D.1.3 [Software]: Programming Techniques…”
    Získať plný text
    Journal Article