Komplexný prehľad a porovnanie interaktívnych kvízových platforiem

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Názov: Komplexný prehľad a porovnanie interaktívnych kvízových platforiem
Autori: Salayová, Andrea
Zdroj: CASALC Review. 14(2)
Informácie o vydavateľovi: Masaryk University Press, 2025.
Rok vydania: 2025
Predmety: interactive teaching, technológia vo výuke, technology in teaching, quiz applications, interaktivita vo výuke, kvízové aplikácie
Popis: This article provides a comprehensive overview and comparative analysis of the seven of the most popular quiz applications used in language teaching (Kahoot!, Quizizz, Socrative, Blooket, Mentimeter, Wordwall, Gimkit). With the increasing integration of technology in education, these platforms have become essential tools for enhancing student engagement and reinforcing language skills. Each app is examined in terms of its unique features, user interface, pedagogical value and potential, and adaptability to different teaching contexts. The analysis highlights the strengths and limitations of each platform, offering educators insights into selecting the most appropriate tool based on their specific classroom needs and teaching objectives. By comparing key functionalities such as question types, game mechanics, real-time feedback, and ease of use, the article aims to guide language educators in optimizing their instructional strategies through the effective use of quiz-based learning technologies.
Tento príspevok ponúka komplexný prehľad a komparatívnu analýzu siedmych najpopulárnejších kvízových aplikácii používaných vo výuke jazykov (Kahoot!, Quizizz, Socrative, Blooket, Mentimeter, Wordwall, Gimkit). S postupne sa zvyšujúcou integráciou technológií do výuky sa z týchto platforiem stal neoceniteľný nástroj na zvýšenie aktivity študentov a upevňovanie ich jazykových schopností. Každá aplikácia je skúmaná z hľadiska jej špecifických vlastností, vzhľadu, pedagogickej hodnoty a potenciálu, a adaptovateľnosti rôznych výukových kontextov. Analýza týchto kritérií zdôrazňuje silné a slabé stránky každej aplikácie, čím ponúkne pedagógom možnosť výberu najvhodnejšej aplikácie pre ich individuálne potreby a výukové ciele. Porovnaním kľúčových funkcii, akými sú druhy otázok, herná mechanika, spätná väzba v reálnom čase, jednoduchosť použitia, sa tento príspevok snaží motivovať pedagógov k zefektívneniu výuky skrze využitie interaktívnych kvízových technológii.
Druh dokumentu: Article
Popis súboru: application/pdf
Jazyk: Czech
ISSN: 1804-9435
Prístupová URL adresa: https://journals.muni.cz/casalc-review/article/view/38863
Prístupové číslo: edsair.issn18049435..f2e8e3df72ed284eb837850b7cf96a3c
Databáza: OpenAIRE
Popis
Abstrakt:This article provides a comprehensive overview and comparative analysis of the seven of the most popular quiz applications used in language teaching (Kahoot!, Quizizz, Socrative, Blooket, Mentimeter, Wordwall, Gimkit). With the increasing integration of technology in education, these platforms have become essential tools for enhancing student engagement and reinforcing language skills. Each app is examined in terms of its unique features, user interface, pedagogical value and potential, and adaptability to different teaching contexts. The analysis highlights the strengths and limitations of each platform, offering educators insights into selecting the most appropriate tool based on their specific classroom needs and teaching objectives. By comparing key functionalities such as question types, game mechanics, real-time feedback, and ease of use, the article aims to guide language educators in optimizing their instructional strategies through the effective use of quiz-based learning technologies.<br />Tento príspevok ponúka komplexný prehľad a komparatívnu analýzu siedmych najpopulárnejších kvízových aplikácii používaných vo výuke jazykov (Kahoot!, Quizizz, Socrative, Blooket, Mentimeter, Wordwall, Gimkit). S postupne sa zvyšujúcou integráciou technológií do výuky sa z týchto platforiem stal neoceniteľný nástroj na zvýšenie aktivity študentov a upevňovanie ich jazykových schopností. Každá aplikácia je skúmaná z hľadiska jej špecifických vlastností, vzhľadu, pedagogickej hodnoty a potenciálu, a adaptovateľnosti rôznych výukových kontextov. Analýza týchto kritérií zdôrazňuje silné a slabé stránky každej aplikácie, čím ponúkne pedagógom možnosť výberu najvhodnejšej aplikácie pre ich individuálne potreby a výukové ciele. Porovnaním kľúčových funkcii, akými sú druhy otázok, herná mechanika, spätná väzba v reálnom čase, jednoduchosť použitia, sa tento príspevok snaží motivovať pedagógov k zefektívneniu výuky skrze využitie interaktívnych kvízových technológii.
ISSN:18049435